divendres, 29 de novembre del 2013

Benvingut al nou món dels...mapes conceptuals!

Bon dia a tothom,

Avui m'agradaria parlar-vos dels mapes conceptuals, una de les eines més emprades pels estudiants a l'hora de fer un resum de tots els aspectes d'un tema.

Comencem...
L'altre dia a la classe de GTIC, vàrem descobrir noves maneres de fer mapes conceptuals sense necessitat de tenir a mà un paper i un llapis. Així doncs, vam utilitzar un programa d' ordinador gratuït anomenat CmapTools que permet realitzar mapes conceptuals.


[cmap.gif]


L'activitat que vam realitzar a classe consistia en crear un mapa conceptual a partir d'un text, que parlava sobre el "dinar de Nadal" d'una família. Seguidament, vaig haver de llegir-me amb molta concentració cadascun dels aspectes d'aquell text per tal de poder plasmar-los en el mapa. 

A l'hora de crear-lo vaig tindre poques dificultats ja que era força intuïtiu el seu funcionament. El que em va costar més va ser enllaçar cadascun dels conceptes amb els que els hi pertocava, ja que hi havia vegades que estaven massa lluny per adjuntar-los.

Com a conclusió, m'agradaria dir que tan els mapes conceptuals, com els texts o com d'altres eines... són recursos que fem servir per transmetre idees o emocions a un receptor.

Aqui teniu el resultat del meu mapa amb el CmapTools:


Gràcies, i fins la propera!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada